reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Miriam Bzdilíková

Miriam Bzdilíková

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mamina, manželka, učiteľka a amatérska redaktorka miestnych bezplatných novín. Milujem život a všetko s ním spojené. Zoznam autorových rubrík:  Zo školkej katedryPrežitéšpáranie do politikySúkromnéNezaradené

reklama

Prežité

Obsluha

Miriam Bzdilíková

Obsluha

Nechcem robiť nikomu reklamu, nemám to rada. Podľa mňa obchody nerobí len tovar, ale najmä ľudia, ktorí v ňom pracujú. Môžu ponúkať 100% zľavy, no s kyslým výrazom a nechuťou toho moc nepredajú. Ona mala úsmev a žiarila.

  • 29. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 096x
  • 0
Keď kábliky v hlave (ne)dopínajú

Miriam Bzdilíková

Keď kábliky v hlave (ne)dopínajú

Návrat z výletu bol skvelý. Plné brušká, červené líčka od slniečka, v nôžkach krásnych 8 kilometrov a nedočkaví rodičia pri škole. Za zákrutou, 30 metrov od školy stojí autobusová zastávka. Drobec po mojej ľavici tam niečo zbadá a potiahne ma za rukáv. Aha, pani učiteľka. Tam niekto leží! Z tváre sa mi vytratila z úsmevom aj farba.

  • 6. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 952x
  • 0
Katastr(of)álna časť Rakovej

Miriam Bzdilíková

Katastr(of)álna časť Rakovej

Tohto roku je to 25 rokov, čo moji rodičia kúpili dreveničku v osade uprostred lesov. Kam oko dovidelo, boli samé stromy. Presne tak, BOLI!

  • 27. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 686x
  • 2
Žobrákova kliatba

Miriam Bzdilíková

Žobrákova kliatba

Pred hladným víkendom bolo potrebné nakúpiť. Na chalupe sme niekoľko kilometrov od obchodíkov, takže najbližšie dopĺňanie chladničky sa bude konať v pondelok. Na parkovisku sa ku mne blížila známa červená tvár slobodného bezdetného mladíka, ktorý pochoval, odchoval, chová, živí, spláca, lieči toľko ľudí, čo by zaplnilo väčšiu telocvičňu...

  • 25. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 722x
  • 0
Rukojemníci v paneláku

Miriam Bzdilíková

Rukojemníci v paneláku

"Mami? Potrebujem si umyť vlasy. Ohreješ mi vodu na sporáku?" opýtala sa ma večer staršia dcéra. Nie, nebývame v dome a manžel nezabudol zapnúť bojler. Sme panelákoví rukojemníci na mrznúcich Kysuciach.

  • 1. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 052x
  • 3
reklama
Nerozumiem reklame

Miriam Bzdilíková

Nerozumiem reklame

Teraz beží v televíziách reklamný spot, kde si každá z nich v čierno-bielom nemom filme robí srandu zo svojich vlastných seriálov. Spot končí sloganom "Rozumieme nepočujúcim" a značka telefónneho operátora. Prevracia sa mi žalúdok.

  • 29. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 006x
  • 1
Úsmev

Miriam Bzdilíková

Úsmev

Deň bol úplne mizerný. Celodenný dozor, suplovaná šiesta hodina, uvrieskaná jedáleň, vonku neutíchajúci dážď, škriabanie v krku. Cesta domov s dvoma utáranými ratolesťami a neterkou...

  • 24. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 695x
  • 1
Facka (od) ministra

Miriam Bzdilíková

Facka (od) ministra

Len toť, nedávno, otváral pán minister školstva školský rok na našej škole a vyprevádzala som ho v družnej debate o tom, ako naše učiteľky (vrátane mňa) úspešne ukončili štúdium angličtiny a máme celý prvý stupeň pokrytý kvalifikovanou angličtinárskou komunitou. Bol rád a vyzeral, že sa úprimne z tejto skutočnosti teší. Vraj kvalifikovaných učiteľov na prvom stupni treba. Dnes som cestou z práce počúvala rádio a v ňom bleskovú správu, že minister uvažuje o zrušení cudzieho jazyka na prvom stupni. Nieto kvalifikovaných pedagógov. Takú facku som nečakala!

  • 9. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 814x
  • 19
Silný zážitok

Miriam Bzdilíková

Silný zážitok

Ako ďaleko siaha pamäť človeka? Čo všetko si dokáže vybaviť z detstva? Čo predchádzalo tejto udalosti? Jednoznačne silný emočný zážitok.

  • 19. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 526x
  • 0
Detské asociácie

Miriam Bzdilíková

Detské asociácie

V deň, keď si sadne malé dieťa k stolu a snaží sa odkrojiť čaptavými rúčkami "žuvačkové mäsko" v školskej jedálni, pristupuje k nemu trpezlivá vychovávateľka, krája mu ho a vysvetľuje: "Papkaj mäsko, budeš mať po ňom svaly." Dieťa v tom momente asociuje a v hlávke vzniká prapodivná logika.

  • 13. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 554x
  • 1
reklama
So sopľavým sa nenaješ a so sprostým sa nedovravíš

Miriam Bzdilíková

So sopľavým sa nenaješ a so sprostým sa nedovravíš

Ľudová múdrosť, ktorú si učitelia v pár mestách, dedinách, obciach v týchto ňoch vyskúšali na vlastnej koži. Toť moja skúsenosť.

  • 28. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 952x
  • 0
Hovienko, žuvačku či vajgel? 2. časť

Miriam Bzdilíková

Hovienko, žuvačku či vajgel? 2. časť

Žuvačka už od 2. svetovej vojny, čo ju do našich končín priniesli americkí vojaci, patrí k bežnému štandardu dňa. Deti vreštia pri pokladni a mamy kupujú. Fajčiari dofajčia a už si  osviežujú dych. V reklame nás presviedčajú, že po každom jedle je žuvačka skvelý nápad. Cibuľový či cesnakový dych sa snažíme prekryť mentolom, pred rande len tak pre istotu v strachu o svieži dych. No len čo sa žuvačka vyžuje, čo s ňou?

  • 19. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 652x
  • 1
Hovienko, žuvačku či vajgel? 1. časť

Miriam Bzdilíková

Hovienko, žuvačku či vajgel? 1. časť

Neviem ako koho, no mňa už len z myšlienky na túto trojkombináciu ide roztrhnúť. Prísť domov s exkrementom alebo žuvačkou na topánke a prejsť cez prah obsypaný ohorkami.... Moja osobná nočná mora.

  • 15. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 263x
  • 5
Ojojoj, grófka a iná komercia... očami laika

Miriam Bzdilíková

Ojojoj, grófka a iná komercia... očami laika

...Ide len o malú úvahu po náročnom dni... Niekedy mám pocit, že mi do prúdu reklám nasilu natlačia kúsok filmu. Už som si zvykla neriadiť sa programom, v ktorom si pri slovenskej komercii musím pridať 10-15 minút a po 19. sa načas začína len spravodajstvo.

  • 14. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 488x
  • 1
Zmužnel som

Miriam Bzdilíková

Zmužnel som

Keď po obchode behá žena, je to taký malý relax a trochu chaos. Aspoň pre mňa. Keď vidíte nakupovať muža, má to svoju logiku a presne vytýčenú trasu. Ja som sa od zeleniny opäť vrátila k pečivu, len aby som vzápätí rýchlo zase hodila pohľad na rajčinky. Nedalo sa ich nepočuť. Dvaja muži v stredných rokoch sa zdravili a vravia : "No zdravím! Dlho som Ťa nevidel! Si pribral, čo?". Druhý naňho hodil spokojný úsmev, pohladil si bruško a odpovedá : "Ahoj. Čoby! Zmužnel som!" A spolu kráčali k pokladni.

  • 14. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 943x
  • 2
reklama
Pokoj v duši, pokoj dušiam...

Miriam Bzdilíková

Pokoj v duši, pokoj dušiam...

Cesta z prednášky, na ktorej som sa dozvedela niekoľko spôsobov ako rozvíjať slovnú zásobu na vyučovaní anglického jazyka + info k záverečným prácam. Doma prázdny byt, auto plné učiteliek bažiacich po víkende. Vyložila som celú várku na susednom sídlisku a tešila sa na vyloženie nôh a skorý spánok. Ráno ma čaká cesta za manželom a deťmi na chalupu a chystám sa ešte kúpiť obľúbený džúsik. Večer oblial mesto do teplej tmy, vzduch voňal skorým príchodom mrazu. Zvolená skratka vedie okolo cintorína, na ktorom odpočívajú moji blízki. Tá posledná, čo k nim pribudla, bola moja babička.

  • 12. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Mladá pani, nemáte drobné?

Miriam Bzdilíková

Mladá pani, nemáte drobné?

Z práce domov ma takmer denne čaká behanie po obchodoch, aby moji drahí najbližší mali čo dať do úst. Pečivo sa kupuje každý deň a takmer denne aj niečo, čo práve doma došlo (a už ma napadá aj Pištova angličtina). Neviem akým zázrakom, ale vždy mám plný vozík. Preto mám radšej tie vysoké. Kráčam upachtená k autu, diaľkovým odomykám a už ma dobieha "Robinson" v plnej vrave. "Mladá pani, nemáte drobné?" Neušiel mi jeho zúbožený vzhľad, zanedbaná hygiena a sklenený pohľad, ktorý čoskoro mal vytriezvieť. "Na alkohol Vám nedám ani cent!" precedila som cez zuby a vykladala nákup do auta. Nedal sa odbiť a pokračoval :" Ja nechcem piť alkohol. Ja som hladný."

  • 11. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
reklama
SkryťZatvoriť reklamu