reklama

Žobrákova kliatba

Pred hladným víkendom bolo potrebné nakúpiť. Na chalupe sme niekoľko kilometrov od obchodíkov, takže najbližšie dopĺňanie chladničky sa bude konať v pondelok. Na parkovisku sa ku mne blížila známa červená tvár slobodného bezdetného mladíka, ktorý pochoval, odchoval, chová, živí, spláca, lieči toľko ľudí, čo by zaplnilo väčšiu telocvičňu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vystúpila som z auta a nedala mu povedať ani slovo :" Nemám, nedám, choď si zarobiť do roboty." A už ma nebolo. Neviem, či niečo stihol povedať, ale cítila som jeho pohľad na svojom chrbte dokonca aj v odchode, kam nešiel.

Celý nákup som absolvovala celkom rýchlo, napodiv som na nič nezbudla. Na parkovisku ešte stále stál a hypnotizoval východ. Ráznym krokom som zamierila k autu a vykladala nákup. Krúžil okolo mňa asi v piatich metroch a strašne hrešil. Nadával, klial, hovoril oplzlosti. Ale nie tak, aby som všetko počula, ale len tak zvláštne pre seba. Slabšej povahe by nahnal strach, mne začala kypieť žlč.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vtom mi napadla jedna veta z poviedky, ktorú som čítala v lete: "Teda zdraví a netrpiaci núdzou by nám chorým a ľuďom v núdzi mali byť vďační za to, že vám dávame šancu vykonať dobrý skutok a tým vyrovnať vaše minulé previnenia." (Jozef Banáš, Posledná nevera, str. 153) Samozrejme nie presne v tomto znení, nie som chodiaca encyklopédia. Ale podstata tohto odkazu ma donútila siahnuť do peňaženky. Vytiahla som euro a vrátila vozík na svoje miesto. Zastavila som chlapa s červenou tvárou a vložila mu do ruky mincu. Poďakoval a krížom cez parkovisku zamieril preč.

Zastavila som prúd jeho šialených rečí, alebo som ich len odvrátila od seba? Neviem. Necítila som sa lepšie, ale zelená vlna na križovatke mi spravila lepšiu náladu.

Miriam Bzdilíková

Miriam Bzdilíková

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mamina, manželka, učiteľka a amatérska redaktorka miestnych bezplatných novín. Milujem život a všetko s ním spojené. Zoznam autorových rubrík:  Zo školkej katedryPrežitéšpáranie do politikySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu