Nerozumiem reklame

Autor: Miriam Bzdilíková | 29.9.2013 o 19:17 | (upravené 29.9.2013 o 22:10) Karma článku: 9,47 | Prečítané:  953x

Teraz beží v televíziách reklamný spot, kde si každá z nich v čierno-bielom nemom filme robí srandu zo svojich vlastných seriálov. Spot končí sloganom "Rozumieme nepočujúcim" a značka telefónneho operátora. Prevracia sa mi žalúdok.

Ktokoľvek tieto seriály sleduje, alebo len matne tuší, o čom sú, vie, že nemožné titulky k deju sú mimo reality. Akoby si z nepočujúcich robili srandu. Úryvky v seriáloch sú o niečom inom, ako bežia ich titulky pre nepočujúcich. To skutočne autorov reklamy nenapadlo, že ich urážajú?

Nie som nepočujúca a ani nikto z mojej rodiny nie je. Ale učila som žiaka s postihnutým sluchom. Viem, aké je dôležité rozprávať s ním tvárou v tvár, správne artikulovať a mať trpezlivosť v komunikácii. Dnes má chlapec implantát a počuje takmer všetko, čo iné decká. Ale sledovanie úst s človekom, s ktorým komunikuje, mu ostalo. Je to pekný mladý muž, ktorý sa vďaka veľkej starostlivosti mamy a podpory okolia úplne zaradil. Kto ho nepozná, nezbadá, že mal problémy so sluchom.

Keby som v prvých chvíľach komunikácie s vtedajším prváčikom iné hovorila a iné písala, aký zmätok by nastal v jeho hlavičke? Čo bolo povedané, bolo aj napísané. A  operátor tvrdí, že rozumie nepočujúcim urážlivým spotom s trápnymi titulkami...  Nech ide niekam!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.


Už ste čítali?