reklama

Mladá pani, nemáte drobné?

Z práce domov ma takmer denne čaká behanie po obchodoch, aby moji drahí najbližší mali čo dať do úst. Pečivo sa kupuje každý deň a takmer denne aj niečo, čo práve doma došlo (a už ma napadá aj Pištova angličtina). Neviem akým zázrakom, ale vždy mám plný vozík. Preto mám radšej tie vysoké. Kráčam upachtená k autu, diaľkovým odomykám a už ma dobieha "Robinson" v plnej vrave. "Mladá pani, nemáte drobné?" Neušiel mi jeho zúbožený vzhľad, zanedbaná hygiena a sklenený pohľad, ktorý čoskoro mal vytriezvieť. "Na alkohol Vám nedám ani cent!" precedila som cez zuby a vykladala nákup do auta. Nedal sa odbiť a pokračoval :" Ja nechcem piť alkohol. Ja som hladný."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Otočila som sa k nemu, pozrela mu do očí a povedala: "Peniaze Vám nedám. Ak máte hlad, poďme do obchodu a kúpim Vám niečo." Od prekvapenia stratil na moment reč a neveriacky pokrútil hlavou. Pozrel na svoj zjav v odraze vedľajšieho auta a opýtal sa: " To naozaj? Pôjdete so mnou do obchodu?"

Usmiala som sa, zavrela auto,odložila nákupný vozík a šla späť do obchodu. Robinson šiel za mnou ako poslušné chlapča. Do košíka som sa chystala vložiť nejaký šalát. "Aký chcete?" S výrazom zaskočeného politika sa načiahol za treskou. Vraj ak si môže vybrať, tak toto tu. Ideme ku pečivu. Podala som mu vrecko, nech si naberie koľkokoľvek rožkov. Vzal tri, viac vraj nepotrebuje. Prihodila som minerálku a keksík ako dezert. Robinson stále kráčal krok za mnou, asi sa aj trochu hanbil. Pri pokladni som všetko zaplatila, vložila do tašky a podala mu ju so slovami : "Dobrú chuť a nepite."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S dobrým pocitom, že som vykonala dobrý skutok, sadla som späť do auta a chcela odísť. Nedalo mi to. Čakala som, kým ho uvidím. Vyšiel von, sadol na zem za obchod a pustil sa do jedenia. Možno krok dobrým smerom.

O pár dní som Robinsona videla na inom mieste. Už nič nepýtal, asi u niekoho uspel. Váľal sa na zemi vo vlastných výkaloch, neďaleko pet fľaša s jabĺčkom na obale. Aj tak som nákup ešte niekoľkokrát zopakovala, hoci v inom obsadení.

Miriam Bzdilíková

Miriam Bzdilíková

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mamina, manželka, učiteľka a amatérska redaktorka miestnych bezplatných novín. Milujem život a všetko s ním spojené. Zoznam autorových rubrík:  Zo školkej katedryPrežitéšpáranie do politikySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu