reklama

Dieťa v nás

Pamätá si niekto pocit, keď ho rodičia na rukách preniesli v polospánku do postele? Keď mu maminka dala vylízať misu po sladkom ceste na bábovku? Keď čas spánku bol hneď po večerníčku? Keď raňajky tvorili piškóty a mätový čaj? Vonku sa svet premenil na bojisko a vojnu prerušilo mamkino volanie na večeru? Koníka hrbáčika a milión ruských rozprávočiek, tak reálnych, že sme pri nich plakali? Jeden druh jogurtu, ale 100% bez chemikálií?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Ja si to pamätám. Len sa obávam, že tento svet mojim deťom spomienky na detstvo vytlačí a nahradí predčasnou pubertou, šminkami, trápnymi seriálmi pre deti, rýchlym občerstvením a rodičmi, ktorí stále pracujú, lebo musia zarobiť. Moji rodičia vždy boli tam, kde sme potrebovali. Necestovali sme k moru, ale poznali sme Tatry. Chcem sa vrátiť do môjho detstva, natočiť to všetko na video, nahrať vône vzduchu, chuť vody a žiaru v očiach detí tej doby. Ukázať mojim deťom, že sme žili krásne a šťastne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý z nás raz bol dieťaťom, ale mnohí na to zabúdajú. Zabúdajú, že po škole na nich čakali záujmy, ktoré dnešným deťom musia rodičia platiť. Schvaľujú zákony, ktoré likvidujú posledné zbytky toho dobrého, čo nám minulosť zanechala. Deti sa túlajú ulicami, parkami, hľadajú záujmy, ktoré im dnešná doba ponúka.

Keď som mala asi 10 rokov, opýtala som sa mojej sesternice, čo sú to drogy. Dnešné 10-ročné deti vedia aj ich mená, lenže ja som ani netušila, čo to je. Dostala som odpoveď: " Keď si dáš drogu, tak môžeš niekoho zabiť. Ale na druhý deň si nič nebudeš pamätať." Bola som zhrozená a absolútne rozhodnutá, že drogu nikdy nevyskúšam. Svojim deťom som povedala túto istú vetu. Ich zhrozenie nebolo také viditeľné, ale viem, že zanechalo svoju stopu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri diskusii s deviatakmi o drogách, alkohole a sexe sa mnohí uškŕňali a bolo mi jasné, že niečo z tejto zmesky už vyskúšali. Som ochudobnená o zložku "drogy" a som na to hrdá. Živím v sebe 10-ročné dieťa, čo sa túži hrať, nie zabíjať.

Miriam Bzdilíková

Miriam Bzdilíková

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mamina, manželka, učiteľka a amatérska redaktorka miestnych bezplatných novín. Milujem život a všetko s ním spojené. Zoznam autorových rubrík:  Zo školkej katedryPrežitéšpáranie do politikySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu